Social Media Βέλτιστες Πρακτικές για Chefs:
#1 Αξιοποιήστε στο έπακρο το Περιεχόμενο Δημιουργημένο από τον Χρήστη (UGC)
Το UGC είναι οποιοδήποτε περιεχόμενο (βίντεο, εικόνες, κείμενο και κριτικές) που έχουν δημιουργηθεί από άτομα και όχι από επιχειρήσεις. Το Instagram είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για περιεχόμενο δημιουργημένο από τον χρήστη με σχεδόν κάθε χρήστη του Instagram να φωτογραφίζει το πιάτο του πριν το φάει! Οι θαυμαστές όχι μόνο λατρεύουν να βλέπουν το περιεχόμενό τους να αναδημοσιεύεται αλλά και όταν μοιράζονται αυτό το περιεχόμενο, 'ετσι εσείς χτίζετε την αξιοπιστία του εστιατορίου και/η του προφίλ. Σήμερα, οι πελάτες ενδιαφέρονται περισσότερο για αυθεντικό περιεχόμενο, παρά για το περιεχόμενο επιχειρήσεων και/ή περιεχόμενο των brands. Το αυθεντικό περιεχόμενο χτίζει εμπιστοσύνη και τελικά δίνει ώθηση στις παραγγελίες!
#2 Να είστε συνεπείς με οτιδήποτε κάνετε!
Η συνέπεια είναι το κλειδί για την προώθηση της αλληλεπίδρασης των θαυμαστών στα social media. Πρέπει να είστε συνεπείς για να χτίσετε το προφίλ σας, είτε τον προσωπικό σας λογαριασμό ως Chef είτε τον λογαριασμό του Εστιατορίου σας, ως ένα αξιόπιστο brand που οι θαυμαστές θα περιμένουν εμπνευσμένο περιεχόμενο! Η συνέπεια επίσης επηρεάζει τον αλγόριθμο του Facebook και του Instagram, ενισχύοντας την οργανική προβολή σας. Να είστε συνεπείς στα εξής:
- Τι δημοσιεύετε, δηλαδή, Επιδόρπια και/ή Πιάτα και/ή Πελάτες και λοιπά
- Πότε κάνετε δημοσιεύσεις, δηλαδή, Κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 9πμ για παράδειγμα
- Ο τόνος της φωνής σας, δηλαδή, Είναι σοβαρός, χιουμοριστικός ή αληθινός;
- Το στιλ του περιεχομένου σας, δηλαδή, Σκούρα και σκοτεινή φωτογράφιση πιάτου ή Φωτεινή με ζωηρά χρώματα;
- Το να απαντάτε στους θαυμαστές, δηλαδή, Εξοικονομείτε χρόνο για να απαντήσετε στα σχόλια, τα mentions και τα μηνύματα των θαυμαστών;
#3 Δημοσιεύστε εμπνευσμένο και αισθητηριακό περιεχόμενο
Το αισθητηριακό περιεχόμενο είναι το περιεχόμενο που προσελκύει τις αισθήσεις – γεύση, οσμή, όραση, ακοή, και αφή. Δημοσιεύστε φωτογραφίες και χρησιμοποιήστε λεζάντες που προσελκύουν τις αισθήσεις των πελατών μέσα από την οθόνη.
Πώς μπορείτε να δημοσιεύσετε αισθητηριακό περιεχόμενο:
- Τραβήξτε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες των πιάτων σας που δείχνουν κάθε λεπτομέρεια στο πιάτο. Εγγραφείτε για ένα ΔΩΡΕΑΝ σεμινάριο στη Φωτογράφιση Πιάτου.
- Βάλτε λεζάντα στη δημοσίευσή σας με μια περιγραφή του πιάτου σας, δηλαδή, ποια συστατικά χρησιμοποιήσατε;
- Οι άνθρωποι ''τρώνε με τα μάτια'' όσο τρώνε και με το στόμα. Χρησιμοποιήστε συστατικά με πολλά και ζωντανά χρώματα.
- Βεβαιωθείτε ότι το βασικό συστατικό βρίσκεται στο κέντρο του πιάτου..
#4 Παρακολουθήστε την απόδοση περιστασιακά
Η παρακολούθηση της απόδοσης είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία! Μέσα από τον έλεγχο των Facebook και Instagram Πληροφοριών (Insights) σας, μπορείτε να καταλάβετε τι αρέσει και τι δεν αρέσει στους θαυμαστές σας. Όσο περισσότερο αντιμετωπίζετε αποτελεσματικά αυτό που σας ταιριάζει, τόσο περισσότερο μπορείτε να επικεντρωθείτε για να βελτιώσετε την social media στρατηγική σας στη βέλτιστη πρακτική.
Ποια βασικά KPIs χρειάζεται να παρακολουθήσετε;
- Reach (Την απήχηση που έχει το προφίλ/ιστότοπός σας)
- Engagement Rate (Το ποσοστό αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο στο προφίλ/ιστότοπό σας)
- Νέα Likes και Net Likes (Ο αριθμός των νέων likes μείον του αριθμού των unlikes)
#5 Χρησιμοποιήστε το δίκτυο γνωριμιών σας προς όφελός σας
Χρησιμοποιώντας το υπάρχον δίκτυο επαγγελματιών σας στον κλάδο της εστίασης μπορείτε να αυξήσετε την απήχηση και την αλληλεπίδραση όταν γίνεται με αποτελεσματικό τρόπο. Πώς να δικτυωθείτε αποτελεσματικά στα Social Media;
- Συμμετέχετε σε ομάδες και /ή συζητήσεις (εκείνες που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα με εσάς)
- Δημιουργήστε μια σελίδα Θαυμαστών στο Facebook.
- Κάντε tag (επισήμανση) προσθέτοντας άλλα Εστιατόρια και άλλους Chefs στις δημοσιεύσεις σας.
- Κάντε mention άλλα εστιατόρια και άλλους Chefs στις δημοσιεύσεις σας.
- Αναδημοσιεύστε περιεχόμενο συναδέλφου, δηλαδή, εάν συνεργάζεσαι με ένα άλλο εστιατόριο ή έναν άλλο Chef, μοιραστείτε το περιεχόμενο.
Τι να ΜΗΝ κάνετε; Πώς να διασφαλίσετε ότι θα είστε ένα βήμα μπροστά από τις τελευταίες social media βέλτιστες πρακτικές.
- Μην στέλνετε μαζικά ανεπιθύμητα ηλεκτρονικά μηνύματα στους πελάτες σας (spams): Το να δημοσιεύετε 3 φορές την εβδομάδα είναι κάτι παραπάνω από αρκετό!
- Μην δημοσιεύετε χωρίς να σκέφτεστε: Αναρωτηθείτε, είναι το περιεχόμενο ενδιαφέρον και σχετικό για τους πελάτες σας; Έχετε κάνει έρευνα μέσω των Hashtags πριν δημοσιεύσετε;
- Μην κρύβετε το πρόσωπό σας: Μπορεί να είναι δελεαστικό να δημοσιεύετε μόνο φωτογραφίες των πιάτων σας· αλλά οι πελάτες λατρεύουν να βλέπουν το άτομο πίσω από ένα brand.
- Μην αναλώνεστε με τα αρνητικά σχόλια: Οι άνθρωποι πάντα θα παραπονιούνται, οπότε μην εστιάζετε τόσο πολύ στα αρνητικά σχόλια. Περιορίστε τα σχόλιά σας για να αποκρύψετε τα προσβλητικά και να μάθετε από τα εποικοδομητικά σχόλια.
- Μην πουλάτε απλά: Εμπνεύστε τους πελάτες περισσότερο με συναρπαστικά νέα πιάτα και συνταγές, παρά με το να κάνετε προωθήσεις.
- Μην το παρακάνετε με τα Hashtags: Όταν χρησιμοποιούνται σωστά, τα hashtags θα αυξήσουν την ψηφιακή απήχηση (reach) και αλληλεπίδραση (engagement) που έχετε. Όταν χρησιμοποιούνται με υπερβολή, απλά φαίνονται ανεπιθύμητα και αποδεικνύονται μη αποτελεσματικά.
- Μην αναδημοσιεύετε φωτογραφία κάποιου άλλου χωρίς να αποδώσετε τα εύσημα στον πραγματικό δημιουργό της φωτογραφίας: Το πρότυπο συμπεριφοράς των social media για τις επιχειρήσεις συνεπάγεται να αποδίδετε τα εύσημα στον συντάκτη ή φωτογράφο όταν μοιράζεστε ένα ενδιαφέρον tweet (ανάρτηση στο Twitter) ή μια υπέροχη εικόνα.
- Μην κάνετε έτσι απλά ένα διάλειμμα από τα social media δίχως να ενημερώσετε τους θαυμαστές σας: Οι θαυμαστές σας δεν το γνωρίζουν αυτό και το μόνο που θα καταφέρετε είναι να ενοχληθούν από τη σιωπή σας. Αν πρόκειται να πάτε διακοπές, για παράδειγμα, δημοσιεύστε ένα #timeout μήνυμα λέγοντας ότι θα κοινοποιήσετε όταν θα δείτε νέα εξωτικά πιάτα ή όταν σας έρθουν στο μυαλό νέες ιδέες!
- Μην έχετε πολλά άτομα να διαχειρίζονται το λογαριασμό σας στα social media: Το να έχετε πολλά άτομα που διαχειρίζονται το λογαριασμό σας θα οδηγήσει σε ασυνέπεια στο περιεχόμενο και το υλικό.
- Μην είστε απαθής: Ακόμη και μέσα στον κλάδο της εστίασης, είναι πολύ σημαντικό να συμμερίζεστε τα πρόσφατα γεγονότα. Το γεγονός του να μην είστε συμπονετικοί απέναντι σε μια κατάσταση και να μιλάτε για αυτή με ανάρμοστο τρόπο μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να μην έχετε τσεκάρει ένα hashtag πριν δημοσιεύσετε.